tisdag 2 september 2008

Bengt-i-paket...

...gör sig bra även till jul, tycker ni inte det? Heja Nina som har ritat denna underbara lille tönt:



Har, som många andra, experimenterat lite med egna "biljetter" - tog med en liten prototyp på kortet. Skojade även till det lite med texten "god jul". Först stansade jag i foam och sedan i cardstock och sedan limmade jag ihop hela härligheten, det ger faktiskt en riktigt fin 3D-effekt tycker jag (har använt bosskut Flora Dora om någon undrar).


.
Har pysslat massvis mer men tyvärr inget jag kan visa ännu...
.
Annars har vi sjukstuga här, maken låg i brakförkylning och 39 grader hela förra veckan och nu har turen kommit till döttrarna och mig. 11-åringen har varit jätteledsen här på morgonen när hon insåg att hon missar "Hyssnaleden" imorgon - en jätterolig vandring som alla femteklassare på vår skola gör. På två dagar går de 2,7 mil, kollar in en massa rolighet, har picknick, badar och övernattar i militärtält. Inget av allt detta för min E alltså, stackar'n!
.
Fick blodad tand gällande julkort nu kände jag, får se om det blir något mer, men nu måste jag nog lägga mig lite igen. Vet inte vad det är för fel på mig, men alla förkylningar, feber osv sätter sig alltid i ländryggen på mig, får jätteont där. Måste vara felkonstruerad på nå't sätt...
.
=o) Muffin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhhhhhhhh det var så snyggit det kortet!

Stackars er sjuka!!! du får inte bli sjuk nu vill ju shoppa med dig!!!

Anonym sa...

Snyggt, härligt och färgglatt kort!!

Nina sa...

Wow, vilket UNDERBART kort! Älskar alltihop - färgerna, upplägget, detaljerna, dina snygga hemmagjorda tjockisbokstäver. WOW!!! Du är så himla BRA, tjejen!

Elina sa...

Jättesnyggt med bokstäverna. Tack för allt sprudlande vackert du delar med dig av!