lördag 25 oktober 2008

Ett litet tävlingsbidrag...

...till oktobertävlingen hos Handstämplat i form av ännu ett julkort. Det är väl alltid bra att slå två flugor på smällen?!
.

.
Tävlingen gick ut på att göra ett kort med någon form av 3D-effekt. Jag har höjt upp själva rutan och även nissen (visst är Dåktår Nina bäst?). Dessutom har jag gjort bokstäverna till "jul" i först foam och sedan cardstock och limmat i lager (och dekorerat med glitterlim) så de är också lite upphöjda. Såg inget i reglerna om att man inte fick lägga ut sitt bidrag så man får väl anta att det är grönt. En liten detaljbild:
.


=o) Muffin

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonsnyggt!! Har också den stämpeln, dåktår Nina är minsann coolaste stämpelritaren i stada!

Anonym sa...

Helt ljuvligt kort!
Kram

Asksvart sa...

Verkligen ett helt underbart julkort =) Bruka hitta mycket fint här att inspireras utav.

Zarah sa...

LÖVLI! :D

Tettiz sa...

Superläckert! Enkelt och rent, men ser ändå väldigt arbetat ut, om du förstår vad jag menar. :D

*kram*

Elina sa...

Du är makalös, vad du producerar! Och allt ser så välarbetat ut.

Kommer du på Kortmakarmaran? Jajemän, jag är där! Det ska bli så kul!

Erica sa...

Vilket jätte fint julkort du har gjort. Här fanns massa fina kort.
/Erica

Anonym sa...

grymme grymme snyggt! Muffin!

Nina sa...

Åååh, vilket underbart kort med nya nissestämpeln!! Finns risk för att jag kommer att låna din text - för det passade ju perfekt, och vilket mysigt budskap att skicka!
Gud vad glad jag blev nu! Du har gjort min dag :D

Du å jag är visst som gjorda för varandra, va? *fladdrar med långa ögonfransar*
Hehe, jaja iaf om man kikar på pysselstilen menar jag...

Nu ska jag kika vidare bland dina nya fina alster - har en hel del missat att ta igen!

*puss vännen!*

Anonym sa...

MEN vilket supersött kort du gjort!!!
Det är alleles bedårande! Å den där lille Nissen är ju för söt! =D
Lycka till på tävlingen! Jag håller mina tummar för dej.
KRam Petra

Anonym sa...

Jätte häftiga kort du gör!

Är ny i kortmakeribranschen, undrar hur gör man som du har gjort med ordet JUL?



(lill_thorsten@hotmail.com)

Anonym sa...

åh jag vill oxå göra julkort ;) så fint :D men du en fråga; var köper du dina bokstäver i gummi?!