lördag 11 april 2009

Påskharen hade inga ägg...

...med sig, men väl påskpåsar. Mycket enkla och fixade på ca 10 minuter i all hast:


.
Påskharen har på senare år minskat mängden godis och istället kompletterat med varsin bok till tjejerna - bra tycker både föräldrar och barn i den här familjen.
.
Ja, ja, jag vet att jag inte räfsat undan alla löv ännu - slarvig..... Fast min granne som är trädgårdsmänniska och landskapsarkitekt säger att man inte ska räfsa undan löven utan låta dem ligga och bli jord, så det så!
.
Hur som helst så har vi haft några härliga dagar i Skåne med underbart väder - härligt! Jag är lite förälskad i Skåne och börjar nästan fundera på att semestra där nere. Både Österlen och Bjärehalvön är ju så himla härligt.
.
Önskar er alla en fin fortsättning på påsken!
.
Free Smiley Courtesy of www.millan.net
.
=o) Muffin

3 kommentarer:

Jeanette Wallén sa...

Fina påsar - syns inte att de är ihopkastade på 10 minuter!!

Bra idé med mindre mängd godis och en liten påskpresent till i stället. Det fick jag och min bror när vi blev lite äldre - present, men inget godis - vi var nöjda med det.

/ Jeanette

petraso sa...

urfina påsar det är Dom pysselna som är dom bästa! våran påskhare kom med Arylfårg till sonen och långhoprep till dottern....

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Tjusiga påskpåsar! Kul att få både godis och något att läsa, låter som en bra idé!

Klart du blev förälskad i skåne, något annat kan man ju inte bli - här är lovely att leva! =)

Kram / Angelica