torsdag 1 april 2010

Äntligen - Doodle Factory Creatures II

Creatures var det första set med Doodle Factory-stämplar som jag köpte och de har ända sedan dess varit mina absoluta favoriter. Mååånga gånger har jag tjatat på Irene, som är den enastående duktiga konstnären bakom stämplarna, om att hon skulle göra ett gäng med nya tokfigurer och det var många fler med mig som tyckte så, nu är de äntligen här.
.
Självklart blev jag helt tokglad när Tracey frågade om jag ville vara med på releasen av dessa nya stämplar och jag har nu haft dem att leka med i flera veckor utan att få visa något här på bloggen. Äntligen kan jag presentera er för några nya framtida favoriter, här är t ex Goonter (kan man annat än älska honom?):
.
.
.
.
.
Oj, det blev många bilder.... Här kommer en ny goding som jag också är vansinnigt svag för - meet Cappie:
.
.
.
Och här kommer faktiskt hela 8 av 10 figurer i setet på samma kort. Allihopa finns nämligen i 2 storlekar, här har jag använt de små och fått plats med en hel flock knäppgökar:
.
.
Vid det här laget kliar det ordentligt i shopping-nerven på er, det förstår jag. Därför hjälper jag er med direktlänken till just detta set hos Starving Artistamps så ni kan skutta direkt in dit och trycka på beställa-knappen!
.
Det finns massvis med fler kort att beskåda med dessa underbara nya stämplar, glöm inte att kika in hos sötaste Nina, Irene, SA's företagsblogg, SA's galleriblogg och SA's designteam - efter den turen är ni garanterat smockfulla med inspiration (hittar ni inga Creatures II-kort på dessa bloggar så är de på gång under kvällen). På en av dessa bloggar finns också chansen att vinna Creatures II, missa inte det!
.
Under de närmaste dagarna kommer jag att visa flera kort med de nya stämplarna och sedan lär det bara fortsätta för jag kommer aldrig att sluta använda dem.
.
Önskar er alla en riktigt Glad Påsk!
.
=o) Muffin

6 kommentarer:

kimsan sa...

GUUD så underbara!

Ha en trevlig pysslig påskhelg

Nina sa...

Dina kort är helt makalöst snygga, roliga och tokiga på en gång! Ja UNDERBARA helt enkelt! Kan nästan inte se mig mätt på dem!
Det översta kortet är genialt - kombinationen med Budoirstämplarna och texten "Peekaboo" passar perfekt till Goonter (som f.ö. klär ypperligt i blått!). Det andra kortet är såå vackert, jag älskar färgerna och upplägget. Tredje kortet är jättehärligt, och RESPEKT till dig för att du har lyckats färglägga de där små rackarna...det var nämligen inte helt enkelt tyckte jag!
Tack för inspirationen. Du är bäst!

Glad påsk på dig, sötaste nosen!

DoodleFactory sa...

That Peek-A-Boo card is so funny! One of my favorites, for sure. Love the cheery colors and that spring bow and flowers in the Cappie card too. So glad you got to participate in this release and look forward to seeing these creatures on your blogs to come!

Petra/Paradise sa...

Jag är KÄR!!! <3

Underbara kort, blev helt salig över det första!
*hihi* dina finurliga små idéer med att "gömma" Goonter (Günter) bakom gardinen!! Vem som helst hade blivit rädd ;)

Glad påsk på dej sötis!
Och nej, jag glömmer inte snapsen!
Jag undviker den bara. Jag satsar helt å fullt på drinkar med Barcardi Razz istället! :P

KRAMISAR!!

Karin B sa...

Underbara kort och visst suger det i shoppingtarmen!

Kajsan sa...

GALET fina kort!! :)
Kram Karin