lördag 23 oktober 2010

Världens bästa C

I torsdags var jag i Stockholm över dagen för jobbets räkning och även maken var där (ja, vi jobbar på samma ställe). Maken skulle stanna över och jag åkte hem på kvällen men inte i tid för att kunna köra yngsta dottern till dansen. Kära vännen C tog då hand om tjejerna, de fick vara där och få mat och C såg till att dottern kom till dansen också. När jag sedan satt fast på Bromma i timmar pga av förseningar så ringde jag C som genast erbjöd att tjejerna kunde stanna över hos dem men jag bad henne i stället att köra hem tjejerna så de kunde gå och lägga sig hemma.
.
Så skönt det är att ha vänner som ställer upp när det kör ihop sig, många gånger har jag tänkt och sagt "vad skulle vi gjort utan C?". Igår snodde jag ihop en liten enkel tack-för-hjälpen-present:
.

.

.

Färgerna stämmer bättre i verkligenheten!
.
Tusen tack för hjälpen, C - du är bäst!
.
När vi till slut skulle landa på Landvetter i torsdags kväll skedde detta i full storm, inflygningen var minst sagt skakig. Några av mina stackars kollegor var bokade på ett senare plan men de kunde inte gå ner i Göteborg pga busvädret så de flögs till Malmö och fick åka buss därifrån - hu!
.
Denna helgen är maken bortrest och jag har spetsat in mig på en del pyssel....
.
=o) Muffin

1 kommentar:

Annika kort & gott sa...

Fin present till en underbar vän! Det är gott att ha sådana vänner.
kram Annika