söndag 5 december 2010

Årets julklappstags

Tänkte jag skulle visa några julklappstags som jag gjort. Ungefär hälften av dem gjorde jag på maran hos Kortmakaren, den andra hälften hade jag redan gjort hemma. Som ni ser är det samma tema på allihop men ingen är den andra riktigt lik även om ett par av dem påminner mycket om varandra. Ber om ursäkt för bilderna, några är riktigt oskarpa men jag orkar helt enkelt inte fota om dem, tror nog ni kan ana hur de ser ut i alla fall. Glömde bort att fota inuti och det orkar jag inte heller men jag kan berätta att jag stämplat dem alla inuti så att det står
.
Till:
Från:
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
Hela upplägget på dessa tags är mycket inspirerat (för att inte säga plankat) av sötaste Nina, hon gjorde liknande tags förra julen.
.
Idag hoppas jag hinna pyssla lite, det var varit dåligt med tid till det och nästa vecka vet jag redan nu att jag kommer att få dåligt med pysseltid. Mot pysselbordet alltså!
.
Edit: glömde skriva att de har måtten 5 x 5 cm.
.
=o) Muffin

8 kommentarer:

Unknown sa...

Så söta tags! Å vilket jobb du har gjort, jättefina!
Kram Nilla.

Annika kort & gott sa...

Superfina och söta tags! De kommer att ge julklapparna det lilla extra.
kram Annika

Karina Beck sa...

De er så søde dine tags.
God 2. søndag i advent til dig.

Ingrid - Inola sa...

De är söta som praliner de där små minikorten! Och ännu finare i verkligheten säger lyckliga jag som sett några av dem under arbete på Kortmakarmaran. Det bevisar det jag alltid har sagt att inga spillbitar är för pyttiga för att sparas. Förr eller senare kan de komma till användning på t ex det här viset. Jag gillar verkligen att du har modet att använda lite alternativa julfärger och kombinera dem djärvt och oväntat. Supersnyggt! Och har du inget emot det, så försöker jag mig nog på lite härmning ... ;-)

.::CaRiN::. sa...

Hallå Eva! :D Vilka superläckra tags! ♥ Gillar att du har använt alternativa julfärger också! Själv kämpar jag på med att få ihop några hemgjorda julkort i år! ;) Har gjort sex stycken och är inne på mitt sjunde iaf! ;) Men har köpt ett gäng också..ops! Men julklapparna är i princip färdigköpta iaf! ;) Nu ska jag spela julmusik, dricka glögg och pyssla lite! Kram!

Petra/Paradise sa...

Åh! Herreguuuuud!! HUr har du haft tid med detta?!! De är ju verkligen hur fina som helst!!!! WOW WOW WOOOOOW!!!

Sånt där hinner inte jag med ;)
PÅ sin höjd stämplar jag Inkidos stämpel som ser ut som en färdig sån där "till och från"-stämpel. Klipper ut, chalkar kanterna ..så...HEPP! Klart!! :D

Du är galen!!!!! ;)

Hoppas du haft en trevlig helg gumman!

KRAM Petra

Sara-SaGam sa...

Jag e djupt imponerad av ditt pysslande med dessa små godisbitar. Tänk vad fantastiskt att få en sådan fin tag på en julklapp. Gillar att korten är vikta på detta håll. Jag har gjort de flesta av mina kort det senaste i denna "stående variant".

Nina sa...

Woooowww!! Du är ju helt magisk - herrejisses vilka underbara små julklappsadresser! Å så många! MYCKET mycket finare, ja helt överlägsna de jag gjorde förra året. Kommer definitivt att CASE'a dina, haha! Labb jo! <3