onsdag 12 januari 2011

Men var inte det här...

...konstigt? Ja, då menar jag alltså att jag har gjort det här kortet:
.

.
Det var väl inte riktigt likt mig, va? Det kan ju i och för sig vara kul. Ofta tycker jag att kör jag fast i samma hjulspår så det var roligt att testa något lite annorlunda. Upplägget och idén med blomblad gjorda av papper med text kom till mig när jag satt och slumrade lite i bilen igår kväll. Det där lät kanske konstigt. Varje måndag kväll har Stina cirkus, då kör jag henne dit och väntar under tiden för det är ingen idé att köra hem. Under tiden brukar jag skriva matlistan för kommande vecka, lyssna på CD-böcker och filosofera i största allmänhet. Igår blev jag lite sömnig när jag hade skrivit färdigt matlistan så jag satt som sagt och slumrade lite och då ploppade det här kortet alltså upp.
.
Är det likadant för er andra pysslare? Kommer idéerna bara så där när som helst? Det händer att jag vaknar med färgkombinationer och andra idéer i huvudet, man är nog lite knäpp ändå.
.
En annan sak som händer nästan varje dag är att jag vaknar med en eller annan låt spelande i huvudet. Låten jag vaknar med hänger ofta i ett par timmar eller så, så det är väldigt jobbigt när det ibland är något man inte gillar. Igår var det "Twist in my sobriety" med Tanita Tikaram från sent 80-tal och det var helt ok men i morse var det något jag inte tyckte om så jag försökte snabbt kväsa den genom att sjunga något annat. Det funkar inte alltid men ibland, idag måste det gått väldigt bra för jag minns inte ens vilken det var nu. Ok, nu är det definitivt och helt tveklöst officiellt - KNÄPP var ordet, sade Bull. Man kanske inte ska skriva om sådana här egenheter man har helt öppet på internet, rätt vad det är så kommer det väl någon och spärrar in en...
.
Free Smiley Courtesy of www.millan.net
.
=o) Muffin

Inga kommentarer: