söndag 10 april 2011

Min första serietillverkning

Jag har flera gånger tidigare fått frågan om jag vill göra t ex bröllopsinbjudningar eller liknande men alltid tackat nej, tjusningen med hobbyn är för mig mycket att göra unika kort - alla ska vara olika, det är det som är roligt. När min söta kollega J frågade om jag kunde göra inbjudningar till hennes 30-årskalas var jag också på väg att säga nej men sedan gick jag av någon anledning igång på det i alla fall och vi kom överens om att jag skulle fixa 25 kort.

Jag gjorde en liten prototyp och vi bestämde ungefär hur de skulle se ut och färgskala osv. Alla korten har samma upplägg men är lite varierade i papperssammansättning så lite olika varandra är de ändå.



 ...och ett par närbilder...







...bakifrån, man måste ju tala om vem som gjort dem...


På insidan ser de ut så här, har lagt ett par överblivna vimplar på plats och namn, onödigt att lägga ut det på internet..:)



Det hela slutade med att jag faktiskt tyckte det var ganska roligt och både J och jag blev nöjda med korten. De ska skickas i cellofankuvert med adresslappar.

=o) Muffin

6 kommentarer:

Anonym sa...

käraste efvot -- jag kan aldrig sluta beundra Din oerhörda förmåga att variera Dig, men ändå med personlig stil. Du är så oerhört duktig och bygger in sån kärlek i det Du gör...! Dessa kort är bara så fantastiskt vackra, med balanserad komposition, metodisk kompatibilitet och estestisk fulländan...! WOfW <3

Karina Beck sa...

Det er et kæmpestort arbejde du har lavet og superflotte blev de.
Det ser godt ud at du har syet banneret/vimplen.
God søndag.

Maria sa...

Åh vad fina! Färgkombinationen gillar jag jättemycket. Festligt med vimplarna och snygg in- och baksida också.

Maria

.::CaRiN::. sa...

Hej Eva! Pust, vad många kort! Men roligt att du utmanade dig själv att ta på dig en stor order! :) Du lyckades ju superbra dessutom! Du har verkligen lyckats variera dig bra fast alla har samma papper! Snyggt jobbat! ♥ Tänk vad roligt att få en sådan fin inbjudan! Kram!

Petraso sa...

OMG!!!!!!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Snyggt!

Ingrid - Inola sa...

Riktigt riktigt snygga - lika, men ändå olika! Roligt att du tagit kort på dem när de är samlade, det ger ett maffigt intryck. Gillar också sättet du har signerat dem på baksidan, men tagen i mönsterpapper. Kanon!