onsdag 14 november 2012

Kondoleanskort

När jag var liten lekte jag jättemycket med två bröder som vi bodde grannar med, jag sprang ständigt in och ut hemma hos dem och knackade inte ens på dörren. Deras föräldrar var alltid lika snälla och vänliga och verkade aldrig bli trötta på oss ungar som for omkring där hela tiden.

Jag fick nyligen höra att pappan i familjen hade gått bort och ville gärna skriva ett par rader till mamman så jag gjorde ett kort. Jag har faktiskt aldrig gjort något kondoleanskort förut, det fick bli väldigt rent och enkelt och jag bestämde mig för att blommor funkar alltid.



=o) Muffin

2 kommentarer:

Ingrid - Inola sa...

Helt rätt - blommor passar bra i alla sammanhang! Så fin detalj med den enkla symaskinssömmen som ramar in motivet. Det är väl tur att man inte behöver göra kondoleanskort så ofta ...

Monica =) sa...

Vackert kort, säker på att mottagaren uppskattar både kort o tanke!