lördag 6 april 2013

Syster 50!

Tänka sig - syster har gått och fyllt 50 år och idag ska vi åka dit och fira henne. Hon har varit utomlands och firat ett par veckor men nu har hon kommit hem och vill bjuda på kalas. Av oss har hon önskat sig ekonomiskt bidrag till en läcker skinnbag hon hittat och jag har knåpat ihop en liten symbolisk present:



Jag tänkte att jag skulle sno ihop en liten väska och blev så glad när jag upptäckte att jag hade en bit kvar av det här pappret som jag köpt för flera år sedan - undrar om man kan hitta mer någonstans, någon som vet? Så här ser den ut på baksidan:



Små brads funkar bra som nitar och jag har använt självhäftande magnet på ark som jag klippt till som stängningsanordning.



Så här ser den ut när man öppnar Jag har stoppat i kontanter, varje sedel är rullad för sig och har ett litet snöre runt. Stoppade även i en god chokladbit, det behövs ju nästan alltid, eller hur?



Måste säga att jag är grymt nöjd med denna lilla väska och kommer säkert att göra fler framöver. Självklart har jag gjort ett kort till syster också men det kan ni få se en annan dag.

=o) Muffin

3 kommentarer:

Anna-Karin S sa...

Fantastiskt fin väska! Jag trodde det var en riktig väska! Du är så duktig. Riktigt läckert papper, måste jag säga. Har aldrig sett det förut.

Maria sa...

Instämmer med ovan, jag var helt säker på att väskan var riktig. Den är ju ursnygg! Papperet är ju hur läckert som helst.

KraM

Anna sa...

Trodde först det var en riktig väska tills jag började läsa texten. Otroligt snyggt gjord.

Vårkramen Anna