tisdag 4 juni 2013

Placeringskort

Min äldsta dotter går ut nian imorgon och igår hade niorna sin avslutningsfest. Jag var naturligtvis med i föräldragruppen som arrangerade alltihop och bl a hade jag tagit på mig att göra placeringskorten. Med alla elever och lärare så räknade vi från början med 69 personer, jag har dock bara fotograferat några stycken:


(Klicka på bilden så blir den större.)

Alla korten var i olika färger och med olika mönsterpapper så det blev en rätt härlig blandning.

Förutom inbjudningar, placeringskort, dukning, servering och röjning under kvällen hade jag tagit på mig att fixa desserten till middagen - det blev kladdkaka med hallonsås och vispgrädde. Det är inte så lätt att fixa till nästan 70 personer tycker jag, man är inte van vid att räkna med sådana proportioner men det blev riktigt bra faktiskt. Det blev en hektisk men rolig kväll och ungdomarna var så fina att man blev alldeles rörd. Så konstigt att grundskolan är färdig för Ebbas del, till hösten väntar nya äventyr på gymnasiet. Inatt väntar förhoppningsvis lite mer sömn för min del än det blev förra natten...

=o) Muffin

Inga kommentarer: