onsdag 5 november 2008

Mycket arg och glad

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

Jösses, vad arg man blir! Igår när jag kom hem stod ytterdörren öppen. Min första tanke var att äldsta dottern inte stängt ordentligt efter sig när hon gick till skolbussen på morgonen. När jag sedan klev innanför dörren såg jag utdragna lådor, öppna skåpsluckor, spridda saker och en öppen altandörr - inbrott i huset!! Lyssnade en stund och det var helt tyst och det fanns heller inga främmande bilar så jag gick in. De hade varit i hela huset och letat efter värdesaker. Hade bräckt upp ett fönster och gått in den vägen.

Vi blev av med kamera, ljudanläggning till TV/DVD, makens klocka, en del av mina smycken (inget värdefullt för någon annan egentligen men fullt med affektionsvärde för mig), en pannlampa och lite småkrafs. De hade också bräckt sönder en lucka in till krypvinden på andra våningen. Vi har inga värdefulla saker hemma så de fick ju inte med sig så mycket men jäklar, vad arg man blir! Tur ändå att det var en av de två dagar i veckan då jag kommer hem innan döttrarna gör det!

Positivt i hela soppan var att vi fick fantastiskt bra bemötande av polisen! Det kom ut en polisman redan igår kväll som gjorde en mycket grundlig teknisk undersökning i nästan 3,5 timmar - helt suveränt! Han fotograferade och dokumenterade, penslade med pulver, säkrade flera skoavtryck osv (det var verkligen precis som på TV). Han var också fantastiskt trevlig och tillmötesgående på alla sätt och tog sig verkligen tid att prata med barnen och avdramatisera för dem osv.

Har även kontaktat försäkringsbolag och allt så'nt - vad mycket stök och besvär det blir för de som blir drabbade. Tjuvarna åker bara härifrån och lämnar oss med all skit. Som tur är så är jag nog inte den ängsliga typen, jag deppar inte ihop och mår inte speciellt dåligt psykiskt av det hela, jag blir mest bara heligt förbannad! Usch, nog om detta tråkiga!

Idag fick jag mail (kan kanske se det som lite plåster på såren) från Handstämplat där det stod att jag vunnit deras oktober-tävling med det här kortet! Blev så klart superglad, det var verkligen rätt dag att få ett så'nt besked!

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

Inget pyssel som planerat blev det alltså igår. Återkommer och visar upp något så snart jag hinner.

=o) Muffin

17 kommentarer:

Jojjo sa...

Tråkigt med inbrott - det har jag varit med om en gång. Man blir så arg när har rotat igenom ens saker!
Men vilken turgumma du är ändå som går och vinner stup i kvarten! Grattis igen :)

Anonym sa...

Å vad tråkigt! Vet precis hur du känner.. Hade inbrott i somras.. :( Det är jobbigt när man vet att någon varit å rotat i ens saker.. Men kul för dej att du vinner tävling efter tävling! *ler* Grattis!

Anonym sa...

Grattis till vinsten! Jättefint kort!

Usch!! Låter INTE som om du hade en trevlig hemkomst igår. Hoppas polisen hittar tjuvarna!

Anonym sa...

Men åhhh så tråkigt med inbrott, så onödigt dumt bara! Tur att det var du som kom hem först och inte barnen iaf!
Stort grattis till vinsten med det jättefina julkortet, vilken tur att en olycka kom ensam i det här fallet! ;)

Anonym sa...

Usch och fy vad tråkigt. Hoppas de får fast de som gjorde det!
Kram

Anonym sa...

*fsdkjhjkfdhjdkhjheauöahaed*

FY Hmmmmmm Vad förbanad man blir!!!!!
Jävla skit!

Fick mig en tankeställare att jag ska nog fixa ännu en extern hårdisk som och dubbelförra över alla bilder till 2 st och lägga den ena hos svärmor för den kan dom ju sno eller ha sönder!!!

ga kramen på dig hjärtat!!

Och mega grattis Du värd alla vinster!!!! Såååååååå Skoj!!!!

kramen

Zarah sa...

Åh fy tusan! :( Vad jobbigt och dumt och dåligt! :(
*kram*

...men grattis till vinsten!

Nina sa...

Åh, vad ledsen jag blir... Jag FATTAR inte hur folk kan livnära sig på att förstöra och stjäla från andra. Tänk så mycket energi och list som skulle kunna användas till något positivt istället. Blir så ARG när jag tänker på det.
Ofta är det väl inte förlusten av sakerna som är det värsta, utan känslan av intrång på ens privata sfär och trygghet...fy.

Nåväl, jättegrattis till vinsten i alla fall - klart du vann med ett så UNDERBART fint kort!

*pussar*

Camilla sa...

Fy vad vad blir arg! Vi hade inbrott på den tiden jag bodde hemma hos mina föräldrar och jag tyckte det var hemskt obehagligt att någon rotat bland mina saker. Skönt i allt elände att barnen slapp att se det först!

Packningen ja...jag har inte varit på nån större pysselträff tidigare och känner mig också osäker på hur jag ska packa men det blir nog i kit. Man kommer säkert sakna massa saker ändå men vi sitter ju mitt i en butik så det löser sig ju...;-)

Grattis till vinsten!!

Jenny sa...

Men fy så tråikigt, arg bli man! Skönt att få ett bra bemötande i den stunden. Grattis till vinten i alla fall, jättefint kort!

Tettiz sa...

Fy, vad tråkigt med inbrottet!! Jag vet PRECIS hur det är, för vi hade inbrott bara några dagar efter vårt bröllop, så alla våra bröllopspresenter stod framme... Som TUR var kom min faster och farbror förbi och ringde på dörren, gick runt huset och upptäckte trasigt fönster osv. - troligen stack tjuvarna när de kom och ringde på! De hann alltså inte få med sig så mycket mer än en kamera och en tv-spelskonsol + kontroller och spel, men ändå... FY *SVORDOM* vad förbannad man blir. Vi hade också CSI hemma hos oss efter det. ;) Tyvärr har det inte hänt nåt mer - tjuvarna kom undan.

Grattis till vinsten också!! Det där kortet har jag ju sett och *ååååh:at* över förut - supersnyggt!!! :D

Anonym sa...

Hej! *krama om*

Men HÅH så tråkigt! Jag blir så förbannad när jag hör sånt där! :(
Jättetrist att du måste vara med om ett inbrott! :( Som sagt är nog det värsta att ha haft intrång i sin privata sfär! :( Hoppas polisen får tag på tjuvarna! Det är det minsta man kan begära!

Men stort GRATTIS till ännu en vinst! DU är så duktig och gör såna fina kort! :D Du får glädjas åt det mitt i eländet!

Ha det toppen! KraAAAM!

DoodleFactory sa...

Yuck! I had my car burglarized many years ago and while I didn't lose very many valuables, I felt very violated. I'm glad you seem to have a good attitude about things, and at least there is an upside with your win!

Ellinor sa...

Fy så tråkigt! *kram*

Anonym sa...

Alltså..FY FAN säger jag bara!!
Jag ryser i hela kroppen!
jag vet att även jag skulle bli som du, förbannad! Givetvis blir man det..inbrottstjuvarna har ju gått igenom ens privata grejer å roffat åt sej..*grr*
Å det är ju så jobbigt att behöva fixa å dona med papper och telefonsamtal för att ställa allt tillrätta..*suck*
Skönt att du inte tar det "personligen", det underlättar vid ett sådant tillfälle.
Stort grattis till vinsten iallafall vännen! Ett litet ljus i detta mörker.
Vi var ju på hem & villamässan i Gbg förra helgen, där stod de å gjorde reklam om hemmalarm.
Johan vill väldigt gärna ha ett sådant men jag tycker det är så onödigt..men kanske inte ändå... =/
Stor kram Petra

Anonym sa...

ehm...det var jag som skrev förra inlägget ;)

Kramisar

Anonym sa...

Fy fabian vad surt! Tur att du är tuff och hanterar det hela bra, precis som du skriver kan man ju lika gärna bli deppad för mindre.

Tack för alla söta kommentarer förresten i bloggen! Och ja, det verkar nog som att jag är i ett stim just nu! *flinar*