lördag 30 maj 2009

Ett shakerkort

Jag har gjort mitt första shakerkort, blev inspirerad på Brunkullans blogg att tänkte att jag måste prova. Eftersom jag inte hade några lämpliga pärlor eller liknande som kunde skramla omkring inne i kortet så fick det bli så'nt här:


.
Än så länge funkar det, hoppas det inte smälter om det blir för varmt! :)
.
Det var faktiskt rätt kul att pilla med och resultatet blev så här:
.

.
Tänk att det är pingst - jag tycker inte det är länge sedan det var jul, och nu är det bara några dagar kvar till tjejernas sommarlov, jag fattar ingenting! Tycker dock det är härligt att de snart har sommarlov och att vi är mitt i den här härliga årstiden!
.
Ha en fortsatt skön lördag, allihop!
.
=o) Muffin

9 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Vilken härlig indpiration jag fick hos dig idag!

Tycker också det är kul att göra shakerkort, lite lagom pilligt.

Ha en fin helg!
Kram

Anna Maria Niia sa...

Inspiration ska det naturligtvis stå...

Annika kort & gott sa...

Vad roligt det är med kort med lite annorlunda detaljer. Tycker du fått till ditt shakerkort riktigt snyggt!
kram Annika

Sollan/Solvin sa...

Härligt kort!=D Smart att använda socker kulor. Kul idé.

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Kul med ett shakerkort! Haha - smart med sockerpärlor, "man tager vad man haver"!

Ha en trelig lördagskväll!
Kram / Angelica

Karina Beck sa...

Skønt kort. Jeg har heller ikke prøvet et shakerkort endnu. Det kunne være man skulle prøve det ; )
God søndag.

Nina sa...

Så himla läckert, och störtsköna papper!! Så länge kortet hålls torrt borde det ju inte bli problem med sockerpärlorna...du får skynda dig att skicka iväg det och rekommendera en glass till ;)

Pussåkram!

Lisa sa...

Jag vågar mig inte på ett shakerkort rikigt än, men du har lyckats super fint. :)

petraso sa...

shak it baby!!! underbart! och Ja strössel var ju helt förträffligt......