torsdag 13 maj 2010

Bröllopskort i grönt och vitt

Här kommer sista kortet i denna omgången beställningar av kollegan K i Stockholm, denna gången ett bröllopskort till ett par som redan gift sig men som ska ha kalas i juni. Instruktionerna var "grönt och vitt och många hjärtan om det går", det passade jättebra för mig och gav mig chansen att realisera en idé om bröllopskort som jag haft ett tag (även om jag kanske inte nödvändigtvis hade tänkt grönt och vitt, det funkar ju med andra färger också):
.

.
Har använt en trädstämpel från Doodle Factory och sedan stansat ut en miljon hjärtan (kändes det som) och klistrar dit. Gillar symboliken i det, trädet är liksom något stabilt och varaktigt (jag älskar träd) och hela kronan är byggd av hjärtan - lite härligt, va? Kan nog bli repris på det upplägget tror jag.
.
Har faktiskt gjort ett bröllopskort till men det får ni se en annan dag.
.
Tjipp!
.
=o) Muffin

8 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Du är så kreativ och påhittig och kortet är hur snyggt som helst! Hoppas få se trädet i fler färger.
kram Annika

Karina Beck sa...

Sikken en god ide med et hjertetræ og godt ser det ud.

Biggan sa...

Vilken kul idé med hjärtana!!Supersnyggt! Effektfullt med sömmarna också!

Ingrid - Inola sa...

Det här kortet är ju bara hur kul som helst. Vilken rolig idé med "kärleksträdet" även om jag förstår att det tog en stund att stansa ut och klistra fast alla hjärtanen.

.::CaRiN::. sa...

Hej Eva! Jag har inte hunnit blogga så mycket sista tiden så nu har jag lite att ta igen! ;) Men vilka läckra kort du gjort! ♥ Bröllopskortet blev ju super! Trädet blev perfekt - och som du säger symboliserar det ju varaktiget - att vara rotade - att växa tillsammans! Romantiskt och väldigt fyndigt! :D Beställaren måste vara jättenöjd! Liksom brudparet kommer att bli! :D Jag är ledig imorgon och ska försöka hinna pyssla lite då! :) Har iaf gjort ett babykort! Vi hörs! Ha en fortsatt härlig kväll! Kram!

Linda - knorrigt.com sa...

Sååååå underbart! ♥

Nina sa...

Men duuuu, det här är ju HELT FANTASTISK! Du är genial! <3

Sara-SaGam sa...

Åh, vilken bra idé. Kanon! Att sedan grön är en av favoritfärgerna påverkar ju också förstås...