måndag 10 maj 2010

Handväska till 40-åring

Min kollega K i Stockholm som jag nämnde i ett tidigare inlägg ville också ha ett kort till en väninna som ska fylla 40. Det skulle gå i vitt och beige och eftersom födelsedagsbarnet ska få presentkort på en handväska så undrade hon om jag möjligen hade någon stämpel med en handväska. Det har dessvärre inte, men bättre upp - hela kortet blev en handväska i stället:
.

.
Här kan ni se hur man stänger den, jag gjorde en extra flärp bakom som man stoppar i en skåra i väskans framsida.
.
.
Så här ser det ut när man öppnar upp hela, väskan är så klart fodrad...
.
.
...och har ett litet spetskantat fack på insidan.
.
.
I facket stoppade jag en kupong som, om så önskas, kan användas som presentkort samt en födelsedagstag.
.

.
På insidan av framsidan finns plats att skriva en liten hälsning till födelsedagsbarnet.
.

.
Det var riktigt kul så det blir säkert fler väskor framöver!
.
=o) Muffin

7 kommentarer:

Jennie/Deleelsia sa...

Mycket snyggt och så välgjort!
Kram J.

NuttesPyssel sa...

Hej! Snygg väska du gjort! =)

Jeanette Wallén sa...

Åh, vilken läcker väska!! :D Undrar just om jag ska göra ett väskkort till mors dag?? *funderar lite* ;)

Kram,
Tett

hellenbell sa...

vilken rolig stämpel som ser ut som en optikers lästavla... vill oxå ha!!!

Petra/Paradise sa...

En UNDERBAR väska!
Å så överraskad både beställaren och mottagaren kommer bli!! :D
Såå himla läcker alltså!
Jag älskar att göra sådana kort i lite udda vikning!
HAr kommit in i världens period känner jag.
vanliga 15 x 15 kort..vad är det!?! ;)

Tusen tack söta du för dina goa ord! *glad*

STOR KRAM Petra

.::CaRiN::. sa...

Drakläckert! ♥ Jag måste också testa att göra en väska någon gång! :D Tack för inspirationen! Kram!

Nina sa...

Genialt, Eva...ännu en gång ett mästerverk, så utsökt i minsta detalj! Toppenfint!