måndag 5 juli 2010

Konfirmationskort till Elin

Igår konfirmerades min mans brorsdotter och jag hade så klart gjort ett kort, det blev premiär för den söta fågeln bland Ninas nya fina stämplar:
.

.
Lite gulligt kanske, men hon gillade det i alla fall. Konfirmanden spelade och sjöng så vackert i kyrkan så jag grät floder. Jag är ju en legitimerad lipsill som ALLTID grinar i alla lägen (ett riktigt handikapp kan jag tycka ibland) men på konfirmation har jag aldrig gråtit förut så jag var inte beredd och hade inte ens några näsdukar med mig - typiskt! Inte kan jag gråta lite sådär diskret och tjusigt heller utan jag blir helt röd, svullen och snorig...
.
Hur som helst så var det väldigt trevligt, det serverades god mat och dryck hemma hos svågern och svägerskan efter själva konfirmationen. Vi satt ute i gott väder och gott sällskap och hade en mycket trevlig söndag, hoppas ni hade det också!
.
Tjolahopp!
.
=o) Muffin

5 kommentarer:

Zarah sa...

Helt underbart läckert! :D

NuttesPyssel sa...

Vilket fint kort! Vad fint du har färglagt fåglen.

Karina Beck sa...

Rålækkert kort i dejlige farver/papirer.

DoodleFactory sa...

this card is so bright and cheery - i love it! the mix of papers is wonderful.

Elina sa...

Vilket vackert kort! Så otraditionellt men ändå perfekt till en konfirmand. Jag tycker mycket om den lilla fågeln och hur du har färglagt den.