onsdag 22 september 2010

Ett kort och svar på ett par frågor

Min söta kollega S har beställt ett kort till sin man som fyller 40 i helgen. Det blev inte så färgglatt som mina kort ofta blir men jag är ändå nöjd. Jag gillar det där gråblå, speciellt i kombination med vitt - det blir väldigt fräscht på något sätt:
.
.
.
Tänkte jag skulle passa på att svara på ett par frågor som har ploppat upp här på bloggen, jag tenderar att glömma att svara men nu blir det lite skärpning. Har fått flera frågor om text på t ex det här, det här och det här kortet och här tänkte jag visa stämpeln som jag använt:
.

.
Den är som ett helt litet tryckeri där man själv pillar dit rätt bokstäver och siffror och sedan färgar stämpeln in själv.
.
.
Lite pilligt är det men det funkar faktiskt bra och det är ju kul att själv kunna bestämma precis vad det ska stå. Det finns 5 spår i den så upp till 5 rader text kan man alltså sätta dit. Jag köpte min HÄR (fast på deras kontorscash i Åbro industriområde i Mölndal) men hittar den inte längre i deras sortiment. Den heter alltså Colop Printer 30 så om det är någon som är sugen så kan ni säkert googla er fram till var den kan finnas.
.
Har även fått ett par frågor om vimplarna som jag blivit så förtjust i att göra och som jag sätter på nästan allt numera. :) Jag har ingen punch eller något sådant utan klipper ut bitarna själv efter en liten mall jag gjort i ett stadigt papper. Sedan viker jag in den övre kanten lite och klipper bort de 2 flikarna som då sticker ut (hoppas ni förstår hur jag menar, det låter kanske lite snurrigt). När vimplarna är klara med eventuellt pynt sätter jag fast dem på en bit scrapper's floss och eftersom jag är som jag är så blir det med både lim och en extra liten tejpbit på baksidan. :)
.
Hoppas ni är nöjda med dessa svar, ni som har frågat. Annars får ni fråga igen...
.
=o) Muffin

4 kommentarer:

Mariah sa...

Hej!!

Tyckte att din stämpel va jätte bra på alla vis och tänkte att en sådan måste man ju ha! Men det va lite svårt att hitta vart man kunde köpa den, googla som du rekomenderade men det va så inte så lätt ändå! MEN för er som vill köpa en har jag nu hittat en sida som säljer denna stämpel. 199 :- tar dom för den exl. frakt. Men det kanske det kan vara värt? http://www.stampline.se/stamps/stamps-with-your-own-text/printers/printer-colop-l30-blandaring-gandouml-r-det-sjandauml-lv-47x18mm.html (hittar ni en kopia på stämpels som är billigare kan ni väl lägga upp den länken?)

Ingrid - Inola sa...

Tack för att du berättade om stämpel och vimplar, himla fiffigt! Alltid kul att kunna göra korten lite extra personliga.

Gunilla/Nilla sa...

Tokfint kort som ALLTID! Gillar verkligen färgkombon!

Kram♥/Gunilla

Karina Beck sa...

Selvom det ikke er i stærke farver, er man ikke i tvivl om at det er et Eva kort.
Jeg har forøvrigt lige liftet et af dine kort.
God weekend.