söndag 17 juni 2012

Hemma igen

Tjoho! Nu är jag hemma igen efter en helt underbar vecka i Grekland. Tänkte för en gångs skull dela med mig av något annat än papperspyssel och därför visar jag idag några bilder från fantastiska Skopelos som vi alltså kom hem ifrån igår kväll. Det här är taget ifrån tavernan alldeles ovanför en av de mysiga stränderna vi besökte:



Vi bodde i utkanten av staden Skopelos som ser ut så här uppifrån bergen:


...och delar av den ser ut så här utifrån vattnet när man motvilligt tar färjan därifrån.



Vi bodde i det här underbara lilla huset, det var onekligen skönt med den egna poolen och avskildheten.



När vi nu var på Skopelos så var vi förstås tvungna att besöka den lilla kyrkan i Mamma Mia-filmen, så här ser klippan och kyrkan ut från där vi parkerade bilen:



Den här bilden är tagen något närmare:



På dessa bilder får man ingalunda någon känsla för hur brant klippan är, det syns lite bättre på denna bilden som jag tog på vägen upp (längst till vänster skymtar trappräcket)!



När vi väl kom upp så mådde både jag och maken nästan illa av svindel, utsikten inåt land såg ut så här:



Väl uppe gick vi runt och kikade lite, tittade in i den lilla kyrkan osv. När jag sedan skulle kolla var flickorna var så hittade jag dem på kanten ut mot havet (ja, jag fick ont i magen och kallade genast in dem - stollar!!).



När vi besökt kyrkan åkte vi till staden Glossa, här är en av de mysiga gränderna där:



Detta var bara några korta glimtar av en underbar, väldigt grön och fin grekisk ö, vi hade en fantastisk vecka där. Vi hade bil hela veckan och det är verkligen att rekommendera, det är så kul att kunna se sig om ordentligt, leta upp härliga stränder och restauranger osv. Det blev inte så mycket shopping men ett par småsaker, se bara på min fina skål som jag serverade tzatziki i idag:



Tänk va, ett helt inlägg utan något pyssel! Det blir det nog snart ändring på. Tack snälla ni för alla goa kommentarer, de är mycket uppskattade!

=o) Muffin

6 kommentarer:

.::CaRiN::. sa...

Hej Eva! Det ser helt underbart ut! :D Vilket gulligt hus ni hade! Skojigt att besöka några av platserna från Mamma Mia! :D Inget för mig dock som har rejäl höjdskräck! ;) Förstår att ni blev illamående..! Här har det inte varit mycket till väder men det brukar bli bättre efter midsommar! ;) Men doften av hägg och syrén är ju underbar! KrAm!

Maria sa...

Avis :p

KraM

Gunilla/Nilla sa...

Ser ut som ni haft en riktigt härlig semester.
Vill också ha sommar, sol och bad. Tycker det är en ganska trist start på sommaren faktiskt. Ingen riktig värme ännu, men men!!

Stor kram till dig//Gunilla

Petra/Paradise sa...

åååh!! Låter och SER ut som en riktigt härlig vecka i Grekland!
mest avis är jag på ert boende!
Tänk att få bo så enskilt med egen pool å allt!

Välkomna hem till Sverige igen :)

KRAMISAR!!

Monica =) sa...

Hej där!
Oj så härliga bilder -de grekiska öarna är fantastiska!!!
Gissar att alla killarna med simfötter inte syntes till längre, eller?!!

Kram i regnet // Monica

Annika kort & gott sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på, tar gärna del av din vardag, resor och annat som sker i ditt liv! Fast du får så klart fortsätta bjuda på finfina alster oxå.
kram Annika