söndag 25 juli 2010

Tänkte bara visa...

...kortet jag gjorde av motivet jag visade i förra inlägget. Eftersom motivet var så stort så lät jag det ta all plats och gjorde det enklaste kortet jag någonsin gjort tror jag. Bara ett underbart mönsterpapper (som jag också ville skulle synas ordentligt) som kortbas, en liten ram och en stor blaffig rosett med knapp fick det bli:
.
.
Otroligt enkelt, som sagt, och kanske inte så muffinskt men ändå lite kul tycker jag.
.
Igår var jag ute i skogen och plockade en stor påse kantareller som jag gjorde en smarrig pastasås av, mumsigt värre. I eftermiddag blir det pyssel hemma hos sötaste Petraso - jättekul! Som alltid tycker jag det är hopplöst svårt att veta vad jag ska ta med mig, får väl försöka förbereda några "kit" och kanske få ihop några kort med redan färglagda motiv kanske....eller ska jag ta med mig färgläggning istället kanske....hrm, trevliga bekymmer att ägna söndagsmorgonen åt i väntan på att barnen ska vakna så man kan få lite frukost.
.
Titta här vilken häftig fjäril vi hittade inne i huset i förrgår kväll, har aldrig sett något liknande förut men vacker var den.
.

.
=o) Muffin

9 kommentarer:

Petraso sa...

typ alla verktyg finns här! och du jag har massa muffin papper så jag kanske kan sätta i hop lite kit åt deg.....;)

Annika kort & gott sa...

Olikt din stil, men ack så snyggt kortet blev!

Jag tror att man oftast packar med sig alldeles för mycket saker. Kanske skulle man någon gång nöja sig med att ta med sig en massa kortstommar och sitt spillbitslager. Tror man kan komma rätt långt på flera personers spillbitsförråd.
kram Annika

Jennie/Deleelsia sa...

Enkelt är fint och motivet kommer verkligen i fokus och färläggningen är fenomenal.

Kram J

Elina sa...

Vilken fantastisk fjäril! Jag har aldrig sett något liknande.

.::CaRiN::. sa...

Hej Eva! *vinkar* Jag har valt att vila lite från datorn och inte varit någon flitig bloggbesökare sista veckorna! Men nu är jag lite på G igen! ;) Du har hunnit producera många fina färgsprakande alster sista tiden! Roligt att se detta kort med annorlunda stämpel och stil! :D Hoppas din pysseldag/kväll med Petraso var mysig och givande! Ser fram emot att få se fler alster! Själv har jag inte pysslat så mycket heller, men det ska väl hinnas med också senare under semestern! ;) Cool fjäril ni fann! :D Ha en fortsatt mysig kväll! Kram!

Nina sa...

Less is more - gäller verkligen här!! Underbart kort med söt stämpel och läckert mönsterpapper...behövs inte mer än så ju! KRAM!

Gunilla/Nilla sa...

Läckert läckert blev kortet!!! Perfekt mönstrat papper. Ser ut som Non Stop linser;=D!!

Fint nytt kort på dig också!!

Du njuter väl i full drag av semestern?! Idag är det så varmt här att jag smälter bara jag rör mig en millimeter!!

Kram//Gunilla

Karina Beck sa...

Enkelt ja, men supersødt.
Flot sommerfugl. Jeg har aldrig set sådan i hel grøn før.
God sommer.

Nenne sa...

WOW @ fjärilen! Fiint kort det blev, så smakfullt att den satte sig på finaste tapeten *s*

Kortet är ju så snyggt med det enkla men så arbetat med hjälp av motivet + den söta rosetten!